Erasmus+

Winter Fairy Tale - ERASMUS + Ifjúsági Csere

2024. január 6-13.
Szlovénia, Portugália, Magyarország

Végre újra részt vehettünk egy ifjúsági cserén, ezúttal hosszú idő után egy téli kiadáson.
A Črnuška Gmajna Lakóotthon csoport az Azori-szigetekről érkező fiatalok csapatait látja vendégül. (Portugália) és Magyarországról érkezett csapatokat. Egy életre szóló történetet készítünk, és itt van néhány pillanatok ebből:
2024.január 6, szombat

A portugál csoport érkezett meg először. Az Azori-szigetekről indultak útnak Ljubljanába már pénteken. Mindannyian nagyon izgatottak voltunk, hogy megtapasztaljuk ezt a cserét. Mindenki havat akart látni, de csalódtunk, hogy esett az eső az első napon. Annak ellenére, hogy esett az eső, nagyon jól éreztük magunkat, amikor sétálni mentünk és amikor vacsora után kártyáztunk, mert megismerkedtünk jobban megismertük egymást. Közvetlenül Budapestről induló vonattal érkeztünk Ljubljánába 7,5 ra után. Kezdődhetett az ifjúsági csere.

2024.január 7, vasárnap

Vasárnap a délelőttöt energizáló és névjátékokkal töltöttük. A sapka játéka volt az egyik legjobb. Sok műemléket látogattunk meg a városban, amelyek nagyon szépek voltak. és a csoportjainknak szlovén vezetőik voltak, akik sokat meséltek nekünk Szlovéniáról és különösen Ljubljanáról. Amikor éjszaka megérkeztünk a várhoz, a fény gyönyörű volt.Reggeliztünk, ebédeltünk és vacsoráztunk is, és ezek nagyszerűek voltak (Péter nagyszerűen csinálta a munkát végzett!). Az ételek eléggé hasonlítottak az itthoni ételekhez. A töltött paprika volt csodálatos. Nagyon izgatottnak és boldognak éreztük magunkat, hogy mindenkit megszólíthattunk. A kártyajáték (UNO, römizés) nagyon szórakoztató volt. A nap végére kimerültünk.

2024.január 8, hétfő
A napot egy jó reggelivel kezdtük. Ezután elmentünk a Bledi-tóhoz. Ott egy kis játékkal kezdtünk, majd utána egy hosszú sétát tettünk a tó körül. Ez volt az első alkalom, hogy hópelyheket láttunk az utunk során. Ráadásul csodálatos volt. Megérkeztünk az új szálláshelyünkre, ahol négy éjszakát fogunk eltölteni. Délután, mindenki előadást tartott a saját országa fenntarthatósági ügyeiről. Mi mindannyian idegesek voltunk a prezentációk elkészítése miatt. Elkezdtünk egy új játékot (sorozat gyilkos). ami napokig tart. Elkezdtük a műhelymunkákat (médiajelentés, filmkészítés, zárórendezvény - a
utolsó nap). A magyar interkulturális est során elkezdtünk limbózni és egyéb játékokat, ami nagyon izgalmas volt.

2024.január 9, kedd

Elég korán ébredtünk ezen a napon, majd felszálltunk a síbuszra és elmentünk a felvonóhoz.
A kilátás lélegzetelállító volt a felvonóból a Bohinj tóra és a Vogel hegycsúcsra is, ahol
finom ebédet ettünk. Néhányan Péterrel más sípályákon síeltünk. Mások segítséget kaptak
más tanároktól. Voltak, akik gyorsabban tanultak, mint mások, de általánosságban mindenki
nagyon jól érezte magát! Büszkék voltunk egymásra, mert mindenki a legjobbat próbálta kihozni magából. Este portugál hagyományőrző program volt, és volt egy előadás az Azori-szigetekről, valamint egy Kahoot. Volt hagyományos zene, tánc és finom ételek is. Mindenki élvezett mindent, ananászt is ettünk. A nap végén csocsóztunk és biliárdoztunk.

2024.január 10, szerda
Ma egy új csókgyilkos játékot indítottunk, mert sokan öngyilkosságot követtek el. Akkor kimentünk a szabadba és volt egy azori napimdító játék. Utána körbejártuk a Bohinj tavat és megálltunk megnézni a Fructal-t, ami egy híres fa Szlovéniában. Zlatorognál is megálltunk, ami egy kecske szobor, aminek arany szarvairól szól a legenda. Ezután megebédeltünk. Nagyon finom volt! Vettünk néhány szuvenírt is a családnak. Néhány bátor ember belemászott a nagyon hideg tóba. Ezután elmentünk korcsolyázni. Sokan elestek a jégen, de nagyon jó móka volt! Játszottunk a jégen Tomi vezetésével. Elmentünk a helyi szupermarketbe is, és vettünk néhány hagyományos édességet és csokoládét. Este volt egy kis szabadidőnk, játszottunk és nevetgéltünk.

2024.január 11, csütörtök
Reggel mindenki nagyon finom reggelit fogyasztott. Amikor végeztünk, mindenki átöltözött és síelni ment. Akárcsak kedden, most is nagyon jól éreztük magunkat! Néhányan, akiknek nem volt kedvük síelni, Markóval együtt elmentek, hogy megnézzék a csodálatos kilátást a hegyekben. Két óra múlva a sípálya közelében lévő étteremben ebédeltünk. Csodálatos kilátás nyílt onnan fentről! Miután sokáig síeltünk és jól éreztük magunkat, hazamentünk pihenni. Ezután a csoportokra oszlottunk, hogy befejezzük a workshopokat. Vacsorára finom hamburgereket ettünk. Néhányan segítettek a szlovén vezetőknek tábortüzet rakni, és amikor az elkészült, mindenki élvezte a tábortűznél sült pillecukrot.
Miután eltöltöttünk egy kis időt beszélgetéssel, Dávid gitározott, és énekeltünk vele egy dalt,
és csodálatos volt hallani. Csodálatos nap volt!

2024.január 12, péntek
Reggel összepakoltuk a csomagjainkat, és elindultunk Planicába. Ott láttunk néhány síugrót és élveztük a pihe-puha havat. Aztán elmentünk a Völgybe. Amikor sétáltunk Tomi megállított minket és megkérdezte, hogy került oda egy nagy szikla, Greg nagyon közel volt a válaszhoz, de senki sem találta ki, pedig Tia megpróbált csalni. A válasz az volt, hogy egy nagy gleccser olvadása közben került oda, ráesett és és amikor a gleccser eltűnt, a szikla ott maradt. A völgyek Szlovéniában, vagy a gleccserek vagy a folyók segítségével keletkeztek. Kb 40 percet sétáltunk, hogy eljussunk a kunyhóhoz. Ott élveztük a nagyszerű hegyek látványát. Visszafelé szánkóztunk. Várt minket Ljubljana, a búcsúest ….

Hírek

3 hét - 3 téma Tovább

Rajzpályázat - Eredmények

2023/04/30

Magyar zászló és címer napja Tovább

Székely szabadság napja

A gyereknapon Tovább

Támogatók

EUNIORS IFJÚSÁGI ÉS SPORTEGYESÜLET
2164 Váchartyán, Fő út 44.